Dankort + VISA/Dankort VISA Electron Mastercard VISA American Express

Handelsbetingelser

KØBSBETINGELSER PÅ CARLSENS-ARBEJDSTOJ.DK

(Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01.04.2022)


Carlsens Arbejdstøj ApS
Rødovrevej 269
2610 Rødovre
CVR. nr.: 20139099
carlsens-arbejdstoj@mail.dk
Tlf.: 36414132

Betaling

Når du handler online hos Carlsens Arbejdstøj, kan du betale med Dankort, MasterCard, Visa eller American Express. 

BEMÆRK: Vi modtager IKKE Forbrugsforeningen på online ordrer! 

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Vi tager ikke penge for handel med kreditkort og du skal altså ikke betale kreditgebyrer. Alle dine kortoplysninger krypteres med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra carlsens-arbejdstoj.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Når du handler online hos Carlsens Arbejdstøj, kan du betale med Dankort, MasterCard, Visa eller American Express. Vi tager ikke penge for handel med kreditkort og du skal altså ikke betale kreditgebyrer. Så snart vi har modtaget betaling af bestillingen vil varerne blive afsendt. Alle dine kortoplysninger krypteres med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra carlsens-arbejdstoj.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Levering

Du kan få leveret dine varer med PostNord efter gældende takster, hvor mindsteprisen er kr. 70 inkl. moms op til 5 kg. Vejer din pakke imellem 5-10 kg er prisen kr. 90 inkl. moms og kr. 110 inkl. moms for pakker over 10kg. Handler du for over kr. 500 leverer Carlsens Arbejdstøj fragtfrit til din adresse. Levering forudsætter dog at PostNord overholder dag-til-dag levering.

Såfremt der opstår forsinkelser hos PostNord, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til vor leveringsdato. Vi sender varer som ligger på lager indenfor 2 arbejdsdagI tilfælde af forsinkelse, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.e.

I tilfælde af forsinkelse, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.

Ved levering til Færøerne, Grønland og udlandet skriv venligst en e-mail med bestilling, med info om hvilken type forsendelse du ønsker. Vi sender med skib eller fly, dog ikke momsfrit og du skal selv stå får eventuelle ekstra fragtomkostninger denne type forsendelse vil koste.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Dog kan julegavekøb ombyttes til og med 14 januar 2025!

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail til carlsens-arbejdstoj@mail.dk eller telefonisk kontakt 36414132. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. samt tydeligt oplyse ordrenummer. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular herunder: 

Fortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Carlsens Arbejdstøj ApS
Rødovrevej 269
2610 Rødovre 
Mail: carlsens-arbejdstoj@mail.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:

Varebeskrivelse:  _______________________________________________________________________________

Bestilt den: __________________________________            Modtaget den:___________________________

Navn: ________________________________________           Ordre Nr: ________________________________

Adresse: _____________________________________            Postnr & by: ______________________________

Underskrift: __________________________________           

 

Bemærk: Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind og du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varens stand: Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Du skal derfor vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden form for dokumentation for dit køb og vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis du fortryder købet, skal varen afleveres på adressen i åbningstiden eller fremsendes til:
Carlsens Arbejdstøj ApS
Rødovrevej 269
2610 Rødovre

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Når du handler på www.carlsens-arbejdstoj.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor “rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Carlsens Arbejdstøj ApS
Rødovrevej 269
2610 Rødovre

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os: 
- Beskriv hvad problemet er, gerne så detaljeret som muligt. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.
- Bemærk: Varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, Adresse, Telefonnummer, E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Carlsens Arbejdstøj ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren og den webshop ansvarlige for Carlsens Arbejdstøj ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Oplysninger afgivet til (www.carlsens-arbejdstoj.dk) videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Carlsens Arbejdstøj ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Carlsens Arbejdstøj ApS via e-mail carlsens-arbejdstoj@mail.dk

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte carlsens-arbejdstoj@mail.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

Firmakonto

Hvis du som firma handler online på konto aftale, kan du vælge kontokunde i betalingsviduet. Bemærk at vi i forhold til kontokunder, herunder EAN kunder, Offentlige kunder og private firmaaftaler har vi fast fragt pålydende kr. 48 + moms. Såfremt der er påtrykt logo frafalder returret og returnering, med mindre det er fabrikationsfejl eller produktionsfejl.